VP_Sus_main_1920x550.jpg

Czystość i ekologia: nasze rozwiązania w zakresie zrównoważonego sprzątania

Nasze produkty pomagają naszym klientom sprzątać w sposób zrównoważony

Zrównoważony rozwój znajduje się w centrum naszej działalności korporacyjnej. Jako światowy lider w dziedzinie rozwiązań do utrzymania czystości pragniemy dostarczać coś więcej niż tylko produkty, które utrzymują miejsca i powierzchnie w higienicznej czystości. Powinny one również przyczyniać się do zachowania zdrowej planety.

Od zawsze było to głównym celem produktów i systemów opracowywanych zarówno przez działy profesjonalne, jak i konsumenckie. Ponieważ jesteśmy częścią rodzinnej Grupy Freudenberg, odpowiedzialność za środowisko i odpowiedzialność społeczna stanowią podstawę naszych zasad przewodnich.

Freudenberg — a w konsekwencji również Vileda Professional — od wielu lat inwestują znaczne środki i wysiłki w odpowiedzialne zarządzanie materiałami, odpadami, energią, emisjami i wodą we wszystkich krajach i społecznościach, w których prowadzimy działalność. Nasze wewnętrzne wysiłki przekładają się na zrównoważone rozwiązania w zakresie utrzymania czystości o doskonałym profilu ekologicznym, co z kolei przekłada się na korzyści dla naszych klientów.

Nasze zrównoważone rozwiązania w zakresie utrzymania czystości robią różnicę

Nasze zrównoważone rozwiązania w zakresie utrzymania czystości stanowią punkty kontaktowe dla naszych klientów i są podstawą naszego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Użytkownicy produktów Vileda Professional stawiają na najlepszą w swojej klasie skuteczność utrzymania czystości, usuwanie bakterii i wirusów, intuicyjną obsługę oraz ergonomię i nie akceptują kompromisów w tych elementach. Naszym celem jest zapewnienie dodatkowej pewności, że produkcja, użytkowanie i utylizacja naszych zrównoważonych rozwiązań w zakresie utrzymania czystości ma najmniejszy wpływ na środowisko i zasoby naturalne przez cały cykl żywotności eksploatacyjnej produktu.

Dlatego oferujemy zrównoważone rozwiązania do utrzymania czystości, które mają minimalny wpływ na produkt, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia zasobów w trakcie eksploatacji (wpływ produktu).

A pair of bare feet standing on grass and one hand grabbing the grass to illustrate the impact of sustainable cleaning solutions on the environment.

Mały ślad ekologiczny

W firmie Freudenberg zrównoważony charakter naszych produktów mierzy się w dwóch wymiarach: nasz bezpośredni wkład oceniamy na podstawie śladu i wpływu naszych ekologicznych produktów i systemów utrzymania czystości.

Bare feet standing on green and wealthy grass to symbolize the minimization of the ecological footprint.

Ślad ekologiczny odnosi się do wykorzystywanych zasobów — surowce, produkcja, transport oraz utylizacja/recykling naszych produktów — i powinien być jak najmniejszy. Przykładem tego, jak minimalizujemy ślad ekologiczny, jest wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu w produktach takich jak systemy wózków Origo 2, gdzie otrzymaliśmy certyfikat PSV (Plastica Seconda Vita) dla materiałów pochodzących z recyklingu. Odzwierciedla to również fakt, że kilka produktów, w tym nasz system do utrzymania czystości podłóg Swep, posiada certyfikat Nordic Swan.

A hand grabbing green grass to illustrate the impact of sustainable cleaning solutions on the product handprint.

Wpływ ekologiczny odnosi się do zasobów potrzebnych podczas codziennego użytkowania naszych produktów: tutaj celem jest zmniejszenie zużycia chemikaliów i wody oraz maksymalne wydłużenie czasu użytkowania produktu. Również ergonomiczna konstrukcja naszych produktów jest czynnikiem kształtującym ich wpływ. Nasz wiodący w swojej klasie system wstępnego czyszczenia podłóg Swep jest doskonałym przykładem, który łączy w sobie wszystkie te aspekty: mniej środków chemicznych, mniejsze zapotrzebowanie na wodę, doskonałą ergonomię i wyjątkowo wysoką trwałość w praniu. 

Nieustanny proces zrównoważonego rozwoju

Earth shaped leaf logo to illustrate the impact of sustainable cleaning solutions on the sustainability cycle.

Ślad ekologiczny firmy jest oczywiście najbardziej rzucającym się w oczy wskaźnikiem, jeśli chodzi o ocenę działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wpływ jest mniej widoczny, ale jest czynnikiem istotnym dla całego cyklu zrównoważonego rozwoju, dlatego zawsze był w centrum naszej uwagi. Dzięki uwzględnieniu w projektach naszych produktów obu wymiarów — śladu i wpływu — tworzymy znaczącą wartość w całym cyklu żywotności eksploatacyjnej poszczególnych produktów i zrównoważonych rozwiązań w zakresie sprzątania. Głęboko wierzymy, że takie myślenie w obiegu zamkniętym i działanie w biznesie jest drogą w przyszłość.

Nieustannie poszukujemy sposobów na usprawnienie pełnego cyklu żywotności eksploatacyjnej naszych produktów. Prowadzimy wiele projektów pilotażowych mających na celu poprawę naszych wewnętrznych procesów i nawiązaliśmy współpracę z wiodącymi firmami w sektorze, aby wydobyć maksymalną wartość z naszych zasobów w trakcie ich użytkowania i po zakończeniu ich eksploatacji.

Love It Clean — wszędzie

The heart-shaped “Love It Clean” label which highlights the most sustainable product choices.

Używamy naszej etykiety "Love It Clean", aby podkreślić najbardziej zrównoważone wybory produktów. Etykieta ta pomaga naszym klientom podążać za naszymi ambicjami w zakresie redukcji odpadów, a także za naszym zobowiązaniem do zwiększenia poziomu recyklingu i bezpieczeństwa.

Czynienie naszej gospodarki zrównoważoną nie jest przypadkiem, ale bezpośrednim wynikiem działań, które podejmujemy jako firmy i klienci. Nasze zrównoważone rozwiązania utrzymania czystości pomagają produkować mniej odpadów, zapewniając jednocześnie doskonałą wydajność produktu. W ostatnich latach stale zwiększamy wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Prawie wszystkie nasze opakowania z tworzyw sztucznych nadają się do recyklingu. Mamy jednak obowiązek ciągłego doskonalenia się i podejmowania działań tam, gdzie możemy coś zmienić. Dlatego też stworzyliśmy naszą wewnętrzną i zewnętrzną inicjatywę zrównoważonego rozwoju "Love It Clean".

W ramach naszej inicjatywy firmy Freudenberg Home i Cleaning Solutions zobowiązały się do osiągnięcia ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do roku 2025.

Z dumą informujemy, że jesteśmy sygnatariuszem Globalnego Zobowiązania Nowej Gospodarki Tworzywami Sztucznymi Fundacji Ellen MacArthur. W związku z tym

  • zobowiązujemy się do dokonania przeglądu 100% wszystkich produktów na całym świecie i wyeliminowania problematycznych lub niepotrzebnych opakowań do 2025 roku.
  • dążymy do osiągnięcia poziomu 100% wszystkich opakowań nadających się do recyklingu, ponownego wykorzystania lub kompostowania do 2025 roku.
  • dążymy do osiągnięcie poziomu 50% zawartości materiałów pochodzących z recyklingu we wszystkich opakowaniach i 25% zawartości z recyklingu w opakowaniach plastikowych w 2025 roku.
  • dążymy do zwiększenia ilości materiałów pochodzących z recyklingu w naszych pełnych produktach plastikowych z obecnych 46% do 50% do 2025 roku
  • zobowiązujemy się do zbadania możliwości dalszej zmiany z pojemników jednorazowych na wielorazowe w logistyce magazynowej/fabrycznej i transporcie B2B.

Nasze rozwiązania w zakresie zrównoważonego utrzymania czystości w skrócie

Wszyscy nasi klienci na całym świecie ufają naszym najlepszym w swojej klasie rozwiązaniom utrzymania czystości, które wyraźnie koncentrują się na minimalizacji śladu ekologicznego po produkcie (produkcja + odpady) oraz zmniejszeniu zużycia zasobów podczas eksploatacji (model wpływu).

Image of interesting facts and numbers to proof the ecological impact of sustainable cleaning solutions.